Avgiftning


Jag har bestämt mig för att försöka sluta ta Treo och insomningstabletter. Åtminstone under en tid, för att se hur det går. Nu har jag inte tagit en endaste liten Treo sedan den 12 april och det går väl så där i ärlighetens namn. I o f s går det bättre än jag befarat. Jag trodde nog att jag skulle ligga däckad i migränliknande huvudvärk åtminstone den första veckan. Så illa var det inte. Men jag går nästan ständigt med en tung, molande huvudvärk, som Alvedon och Panodil inte biter på för fem öre. Jag brukar försöka tänka att ”nu går jag och tar en Treo” och så tar jag ett glas vatten istället. För tänk om mycket av huvudvärken beror på vätskebrist? Ibland har det hjälpt lite, men långt ifrån alltid. Hur som helst ska jag hålla uppe så pass länge att inte läkarna längre kan säga att jag har huvudvärk för att jag alltid tar Treo (man kan ju tydligen huvudvärk av att ta Treo en längre tid).

När det gäller insomningstabletterna har jag inte tagit någon sedan den 15 april. Det är kämpigt för det tar mig evigheter att somna och innebär att jag ibland bara får ca 4 timmars sömn. Det i sin tur ger mig huvudvärk. Vi får se hur det går, men oavsett är det säkert nyttigt att göra ett uppehåll och se om man kan vänja kroppen vid att somna ändå.

Kommentera

