Tigrar


Jag fick ju två biljetter till Kolmårdens djurpark i födelsedagspresent av svägerskan med familj. Det började bli hög tid att utnyttja dem (säsongen är snart slut) och foglossningen blir ju troligen inte bättre med tiden. Så igår trotsade vi regnmolnen, tankade mig full med Panodil Extend, och åkte till Kolmården.

Eftersom jag hade en högst begränsad gångförmåga koncentrerade vi oss på att ta oss till Delfinariet och Tiger World (som tillkommit sedan vi var där sist). Många kort blev det (nästan 200 st), varav troligen hälften föreställer tigrar. De är ju så himla vackra och tacksamma att fota. Deras nya miljö är dessutom väldigt fotovänlig – både sett ur estetisk synpunkt och i rent praktiskt hänseende (man kommer dem väldigt nära).

När vi kom dit gick en skötare förbi med en skottkärra full av kadaverdelar (*urk*). Maten var dock inte till tigrarna, men de både såg den och kände lukten av den och blev helt vilda. De cirklade runt vid sin utfodringsplats och stirrade upp på oss turister med hungrig blick samtidigt som de morrande ilsket. Nästan lite läskigt!


Här har de just fått span på skottkärran.


”- Feed me!”


”- Jamen om jag sitter fint och försöker se snäll ut då?”


Hungrigt vankande längs strandkanten.


”- Jag är såååå hungrig!”


”- I brist på mat får jag väl försöka drick mig mätt.

Etiketter: ,

Kommentera

