Dessa cravings


Sedan jag blev gravid är livet knappt värt att leva om det inte finns en skål med smågodis hemma. Inte för att jag äter några mängder. En skål räcker oftast i 1½-2 veckor. Men det måste finnas där.

Sen får jag sådana där tillfälliga cravings, som när jag tokåt Saltiner några veckor eller inte kunde leva utan Pepsi med pressad citron i. Just idag är det bakad potatis med chipsdipröra, stekt skinka i små tärningar och diverse grönsaker som jag idiotlängtar efter. Vilken tur att jag faktiskt får äta just det snart! 🙂

Jag tror aldrig jag varit så hungrigofta som jag är nu. Jag ligger ofta vaken på nätterna en timme eller så och är hungrig. Men jag vägrar äta precis hela tiden för då kommer jag att vara klotrund innan Pyret tänkt komma ut. Självdisciplin i kombination med nyttigare mellanmål (typ frukt eller morot) är min nya paroll. Att jag sen smäller i mig lite godis och en och annan bakelse, ja, det är ju det det. 😉

Etiketter: ,

Kommentera

