Aj! Stackars liten!


Jag stod och diskade nappflaskor i köket när jag plötsligt hörde sonen ge upp ett riktigt gallskrik av smärta inne från datorrummet. Strax kom Riddaren bärnade på en olycklig liten Alex som blödde från munnen! Hela munnen var full av blod och fy sjutton vad det isade sig i mitt hjärta! Jag försökte titta efter var han blödde, men det är inte lätt att se in i munnen på en ledsen bebis som ålar sig och gastar i himmelens sky. Han fick dricka lite vatten och sen la vi ner honom på skötbordet och lyste i munnen med en ficklampa. Då hade han redan lugnat sig lite och vi såg snabbt att han hade ett jack i tungan som visserligen inte alls såg roligt ut, men som knappt blödde längre.

Lättnad!

Jag fattade aldrig innan jag blev mamma att man i och med att man väljer att bli förälder också helt frivilligt väljer att hädanefter vandra omkring med sitt hjärta hängande oskyddat utanpå kroppen. Jag kunde aldrig föreställa mig vilken otroligt stark och beskyddande kärlek man känner till sitt barn!

Etiketter:

3 svar to “Aj! Stackars liten!”

  1. Monet Says:

    Hur går det för dig och din lille pojke? Du har inte bloggat på ett tag, man undrar ju lite. Hur det gick med jacket i tungan och lite så. Hoppas allt är väl.

  2. Petra Says:

    Monet: Hur menar du då? Jag bloggar ju nästan dagligen…?

  3. Monet Says:

    Jag vet inte hur det är för andra men när jag går in på din blogg är det enda jag ser det här inlägget från den 7 november. Kanske är bloggen tillgänglig för andra som kommenterat men för mig fungerar det inte, det var därför jag undrade. Trevlig helg önskar jag dig och din lilla familj från sydfrankrike!

Kommentera

