Familjen Krasslig


Det där med att lyfta karantänen från Alex resulterade (självklart) i att hela familjen nu är konstant mer eller mindre småkrassliga. Lillkillen är så hängig. Han nyser och är trött, trött, trött. Och Riddarens förkylning är tillbaka med förnyad styrka. Själv har jag haft mördarhuvudvärk i flera dagar och känner mig vissen. Inte blir det bättre av att jag sover uselt heller. I natt kan jag inte ens skylla på familjens yngsta medlem för han sov i ett sträck från midnatt till kvart i nio.

Då var han långt ifrån utsövd för han vägrade med en dåres envishet somna igår kväll. Han sov dumt nog mellan 18-19 (för då var det som att blåsa ut ett ljus), men sen kom han in i en andra andning och studsade mellan golv och tak (och mellan mig och Riddaren i sängen). Nu fick han just välling och slocknade i Riddarens famn. De får väl ta lååång sovmorgon idag helt enkelt. 🙂

Själv ska jag spatsera till jobbet, i regnet, och försöka att inte somna över tangentbordet. *gääääsp*

Kommentera

