Jag VABBAR


När jag skrivit klart det där blogginlägget igår, gjorde jag mig klar för natten, kokade lite te och gjorde en flaska välling. Tog med mig sonen in i sovrummet och han åt sin välling i min famn och somnade sen som en stock. Då blev jag bara ännu mer imponerad över vilket gott humör han varit på hela kvällen! Han måste ha varit så himla trött på slutet och ändå lekte han själv på golvet tills jag bar ut honom i köket. Först då grät han lite medan jag gjorde vällingen (han såg helt färdig ut då). Lilla älsklingen!

I natt sov han 11½ timme (fast han vaknade tre gånger och åt välling två gånger av dessa tre). Så jag fick väl ihop nästan sju timmars sömn/slummer till slut. Tur det för mina bihålor värker och jag är så sjukt trött fortfarande. Och Riddaren, ja han är helt väck! Han bara sover och sover. Stackaren!

Så idag tar jag mitt livs första VAB-dag som arbetande småbarnsförälder. Lite trist att det behövde infalla när jag hade massor att göra och vi dessutom skulle avtacka min f d chef som slutat.

Kommentera

