En vanlig tisdag i december


Lite bättre dag idag. Riddarens arm har åtminstone funkat skapligt, även om den gör väldigt ont. Och mitt huvud har hållit sig hyfsat i schack.

Jobbig eftermiddag på jobbet då jag fick en tvärilsken man i örat i nästan en timmes tid. Nu var det inte direkt mig han skällde på utan mitt jobb i stort, mina kollegor och de lagar och regler som gör att hans fru inte får det hon önskar. Men det är jobbigt att lyssna på någon som är så arg att han vägrar lyssna när man försöker förklara och som bara inte kan ta in viss information. Efter många om och men lyckades jag i alla fall lugna ner honom så pass att han lyssnade på en del jag sa och han avslutade faktiskt samtalet med att säga åt mig att inte ta med mig telefonsamtalet när jag gick hem. Lättare sagt än gjort, men det kändes ändå bra att han sa så. Det bevisade för mig att han inte var allt för missnöjd med min inblandning i ärendet.

Och sen ringde en annan man som var såååå glad och tacksam över min snabba handläggning av hans ärende. Han önskade mig god jul och gott nytt år innan vi la på. Och häromdagen fick jag ett helt underbart handgjort julkort från en kvinna jag haft telefonkontakt med en gång. Hon skrev och tackade mig för att jag varit personlig och hanterat hennes ärende enkelt och smidigt, och skickade med tre små underbara akvareller hon målat med julmotiv. Vad rörd man blir då!

Då kan man faktiskt klappa sig själv på axeln lite och tänka att man nog är rätt bra på sitt jobb i alla fall. 🙂

Efter jobbet mötte jag upp en trött Riddare och en kinkig son på stan. Sen körde vi ett snabbt julklappsköpar-race med Alex mestadels på armen. Han var inte nöjd med att sitta i vagnen idag. Troligen var han för trött och kunde inte koppla av och somna bland allt folk. Det blev en snabbfika på Lindahls och sen ytterligare några julklappsinköp innan affärerna stängde och vi gick hem. Alex somnade på pappas arm och kunde sen läggas i vagnen där han fick sova tills vi köpt julfrimärken på ICA, beställt pizza, gått ett varv runt kvarteren, hämtat pizzan och gått hem. Sen fick han välling och så satt han med oss vid bordet när vi åt. Och sen blev det en kort stunds lek på golvet innan han var färdig för sängen.

Han var helt slut men kunde inte koppla av ens när han fick mer välling så jag fick hålla fast honom och sjunga honom till sömns. Men nu sover han (förhoppningsvis) sött och det hoppas jag att vi också får göra nu!

Natti!

Etiketter: ,

Kommentera

