Vaccinering igen


Nu har jag jobbat min sista dag innan jul. Faktum är att jag bara ska jobba två dagar till innan jag ska vara föräldraledig igen. Känns lite konstigt. Jag började ju just komma in i jobbet igen så ska jag sluta.

Idag på eftermiddagen var vi på barnavdelningen på sjukhuset igen för den sedvanliga provtagningen och för att Alex skulle få influensavaccin. Den här gången var det vaccin mot den ”vanliga” influensan. Så nu ska han väl ändå vara väl skyddad mot elakare vintersjukdomar hoppas jag. Även om jag är lite ambivalent inför allt vaccinerande vi utsätter honom för nu så känns det samtidigt skönt att inte behöva oroa sig så mycket för att han ska bli smittad när vi går i varuhusen bland allt folk. En vanlig förkylning ska ju liksom inte vara någon fara, utan är tvärtom sånt han behöver dra på sig ibland.

Och om värdena fortsätter se bra ut (och varför skulle de inte det?) kommer han snart att få sluta helt med medicineringen. Tänk om han kunde få vara en helt vanlig frisk bebis sen? Min enda egentliga önskan inför jul är just det, att vi ska få vara friska i vår lilla familj.

I helgen ska jag försöka hinna fixa ett julkort till vår BVC-tant. Jag har halvt om halvt lovat tjejerna i föräldragruppen att ordna något men har bara inte hunnit. Men man borde ju kunna lämna upp det på BVC i nästa vecka så hon får det före jul. 🙂 Jag har fotopapper hemma så jag kan skriva ut det själv om jag bara får tid att sätta mig och pilla ihop något acceptabelt. Hoppas bara inte lillskrutten blir jättesjuk av vaccinet nu. Vi vill ju inte ha en repris av förra vaccineringen då han hade närmare 40 graders feber.

Ett svar to “Vaccinering igen”

  1. Ellen Says:

    För min del kan vi skita i julkortet till BVC. Om du inte har någon tid över så strunta i det, det är absolut inte viktigt. Känn ingen press att göra det!Kram

Kommentera

