Alexanders önskelista till Tomten


Hej Tomten!

VI har visserligen aldrig träffats, men pappa påstår bestämt att du finns och att det är du som delar ut julklappar till snälla barn. Mamma muttrar något ohörbart om att lura små oskyldiga barn när pappa säger så, men jag vet inte riktigt vad hon menar med det?

Jag har i alla fall varit jättesnäll hela det här året som har gått. Jag sparkade bara mamma lite grand på revbenen när jag låg i magen. Jag försökte låta bli, men man måste ju faktiskt få sträcka på sig ibland. Sen skyndade jag mig ut till den här världen när det var dags att födas. Jag hörde ju att mamma ville att det skulle vara över fort så jag gjorde mitt bästa! Och efter att jag väl fötts har jag varit supersnäll! Jag lovar! Jag har bara gråtit när jag måste och jag slår bara mamma och pappa i ansiktet någon gång ibland.

Så eftersom jag är så himla snäll hoppas jag att du ger mig alla saker jag önskar mig på julafton. Här är min önskelista!

1. En egen tvättmaskin. Jag får bara titta på mammas tvättmaskin ibland, och inte får jag trycka på knapparna heller.

2. En egen diskmaskin – helst en som man kan krypa in i och använda som koja.

3. En snäll hund med lång päls (som man kan rycka i) så jag alltid har en lekkompis och en levande ”lära gå-vagn”.

4. En egen dator med många blinkande lampor och knappar och sådana där roliga fack som kommer ut när man trycker på rätt knapp.

5. Fri tillgång till ”pappas låda”. Jag vill ha minst en timmes fri tillgång till den där roliga lådan så jag hinner plocka ur alla grejer och sprida dem på golvet och sen smaka på allt som ser gott ut.

6. En stor påse med blandad plast-, metall- och glasåtervinning. Finns det något roligare än burkar och lock som skramlar, klirrar och låter?

Hmmm…..något säger mig att Alex kommer att bli besviken över vad Tomten kommer med i säcken… 🙂

Etiketter:

Ett svar to “Alexanders önskelista till Tomten”

  1. Annelie Says:

    Det är klart att Alex får allt det där i julklapp, Tomten är ju snäll mot alla barn :)Det var ett jättegulligt kort på honom och nallen 🙂

Kommentera

