Sjusovare


Igår kväll satt Alex i sin stol medan jag lagade mat. Han var trött och lite gnällig och rätt vad det var när jag tittade satt han med huvudet vilandes mot sitt Lambilamm och sov! Lilla hjärtat! Det är stunder som den då jag känner mig som världens sämsta mamma. Men äta behövde vi, och Riddaren betalade räkningar som också behövde fixas igår. Och att bara lägga Alex i sin säng funkar ju inte. Han somnar bara om han får ligga i nåns famn. Men lilla, älskade, barn! Så trött han måste ha varit!

Nu har han sovit sedan 20.15, med några vakna stunder då han ätit välling. Det måste vara rekord! Snart 14 timmar ju! Och genast gnager oron i mig. Är han sjuk? Han har ju varit så hängig de senaste dagarna… Men troligen är han bara så slut efter flera dagar med mormor och så annandagen med pappas släkt. Han behöver nog få sova ut ordentligt. Skönt för Riddaren också att få lite sovmorgon (även om han kanske mest slumrar i och med att han har Alex liggandes hos sig i sängen).

Själv ska jag nu jobba mina sista två dagar innan jag ska vara föräldraledig igen.

Etiketter:

Kommentera

