Playdate


De här helgerna då Riddaren jobbar 12-timmarspass (och nästan bara är hemma och sover för att sedan åka tillbaka och jobba) är det extra roligt att få besök. Både Alex och jag tycker det är roligt med lite omväxling mot att bara vara han och jag.

Igår eftermiddag fick vi besök av föräldragrupps-Tessan och hennes barn. Vad glad jag är över den där föräldragruppen, och att jag hittade tre mysiga tjejer som vi fortfarnade har kontakt med! Nu har ju tre av oss flyttat från innerstaden, men Tessan bor också här ute i ”Hooden”, så vi har lika nära till varandra nu, som vi hade när vi bodde i stan. Himla praktiskt! 🙂

Min son, som fram till för inte så länge sedan var en mycket blyg och försynt unge så fort han träffade andra barn, har på senare tid förvandlats till en helt bindgalen tok som mest påminner om en galopphäst på speed när det kommer besökande barn hit. Han rusade omkring och tuggade fradga (eller njäää…men nästan!), hoppade, studsade, pladdrade oavbrutet och svettades floder (!). Och jag bara….(!?!?!)……”Hallå? Lugna NER dig!!!” 🙂


På era platser, färdiga…


Hoppasn! Bäst att knyta skosnöret först!

Om man bortser från den lilla detaljen att jag kände mig extremt oartig efteråt som knappt inte hann fråga Tessan nånting om nånting (jag hade liksom fullt upp med att fixa fika, hålla koll på den speedade galopphästen och svara på Tessans frågor) så var det jättetrevligt! Men jag var lite matt sen, när jag slängt ner en sjöblöt unge i badvattnet och kunde sjunka ner på en stol och pusta ut lite. 😉

Etiketter: ,

Lämna en kommentar