Migrän


Den här hysteriska huvudvärken som numera drabbar mig en gång i månaden och gör mitt liv till ett helvete i 2-5 dagar. Jag tror bestämt jag har hittat nåt som hjälper. Den receptfria migränmedicinen Sumatriptan har funkat över förväntan nu i tre dagar i rad. Den lättnad jag känner går nog knappt att beskriva! För denna huvudvärk är obönhörlig och helt vidrig att genomlida. Och inget hjälper – förutom då denna medicin tydligen. Biverkningen den ger (en vinglig, lätt illamående känsla där kroppen känns tung och långsam) kan man lätt ta i jämförelse!

 

Så…jag antar att det är migrän jag drabbas av dessa dagar. Tänk att det faktiskt verkar finnas lindring att få!

Etiketter:

2 svar to “Migrän”

  1. Lisa Engström Says:

    Grattis till att ha hittat en fungerande medicin!

  2. Katta Says:

    Ja, gud så skönt att ha hittat något som hjälper! Tycker att migrän verkar oerhört jobbigt och läskigt alltså. Så himla bra att du hittat något mot det.

Kommentera

