Ensamt


Märkligt ensamt känns det när sonen väljer att sova i sin säng, på sitt rum. Man är liksom så van vid att han ska ligga där i mitten av stora sängen. Men pappa har åkt på en dunderförkylning och hostar så väggarna skakar om nätterna och både jag och Alex sover bättre när Riddaren får ha sovrummet för sig själv. Så vi ligger utspridda, en i sovrummet, en i gästrummet och så Alex i sitt rum. Men jag vaknar flera gånger per natt och tassar in och kollar så han inte sparkat av sig täcket och fryser. Hönsmamma. 🙂

Men nu har jag alltså sovrummet för mig själv. Kan titta på film med ljud på TV:n och utan att bygga ”ljusskydd” av kuddar i fotänden av sängen (annars störs Alex av ljusflimret om man tittar på TV när han sover där). Ovant. Och lite ensamt. Han ska ju liksom ligga där, sömnvarm, och snusa intill mig. 🙂

Etiketter: , ,

Kommentera

