Dags att börja jobba igen


I morgon ska jag börja jobba. Halvtid. Alltså, halva mina 75%. Tre timmar om dagen alltså. Och jag bävar lite. Men jag får väl försöka. Men jävlar i min lilla låda vad ont mina händer/handleder gör så fort jag skriver på ett tangentbord. Och det vill bara inte ge med sig. 😦

Men nu tänker vi inte mer på det. Nu kan vi istället tänka på hur vi igår åkte till Returpunkten och slängde en massa skräp/återvinning. Och hur jag slängde en påse med elektronikskrot. Trodde jag. I själva verket slängde jag nästan alla våra (mestadels nyinköpta) ljusslingor för utomhusbruk. För jag hör ju aldrig vad Riddaren säger och igår tyckte jag att han sa att det var en trasig slinga och lite annat skrot i den påsen när han i själva verket hade sagt att han inte visste om det var den slingan och jag borde kolla vad det var i påsen. Ja, man kan undra hur jag kunde höra så fel, men ni har inte hört hur den mannen kan mumla otydligt. Och ungefär här skulle han vilja vråla att det inte alls är han som talar otydligt utan jag som är lomhörd. Måhända en blandning av båda ligger sanningen närmast. 😉

Så idag åkte vi till Returpunkten igen (praktiskt nog hade jag hunnit skrapa ihop två påsar skräp från vinden och Riddaren lite random skräp från boden som vi kunde slänga). Och jag haffade en snäll man som jobbade där och frågade snällt om jag fick titta i den jättelika elektronikskräpscontainern efter påsen jag av misstag slängt. Han var jättesnäll och klättrade runt därinne en lång stund och letade, men våra slingor var spårlöst borta. Tydligen fyller de en hel gigantisk container med elektronikskrot på en enda dag (!). Otroligt vad folk slänger mycket! Jaja. Jag försökte i alla fall rädda tillbaka dem. Och ikväll skrev jag faktiskt en Dagens Ros till lokalblaskan till killen, för han var verkligen jättehjälpsam.

Vi har börjat vårstäda trädgården också så smått. Idag åkte det ner en Ingrid Bergman-ros på framsidan och ett nytillskott till stenpartiets perenner. Och nu börjar det bli dags att så solrosor och aklejafrön här inne. I rabatterna spirar redan gräslök, oregano, timjan och ruccolasallad.

Man längtar verkligen efter lite riktig vårvärme nu!

Etiketter: ,

Kommentera

