Älsk!


Annars har jag haft världens mysigast dag tillsammans med världens finaste son! Inte ett enda bråk på hela dagen. Bara mys och solskenshumör och kärleksyttringar! Underbara unge! Jag hämtade honom redan vid 14.00 så vi har haft en lång eftermiddag tillsammans (Riddaren, den galningen, har åkt till Ljungby tillsammans med en massa andra hockeytokiga galningar, och väntas åter någon gång i natt, typ). Alex har ritat fantastiska sjörövarskepp, utkämpat sjöslag mellan piraterna och engelsmännen i Playmobil och sett ”Den lilla sjöjungfrun” och så har vi läst vidare i ”Karlsson på taket” innan han somnade.

Han är verkligen mitt hjärtas ljus, den ungen! Jag, som aldrig gillat barn, avgudar denna son så till den milda grad! Det är verkligen så där som de säger, innan man får barn fattar man inte hur mycket, och hur reservationslöst, man kan älska en annan människa.


Maj förra året. Ett ögonblick av kärlek.

Etiketter:

3 svar to “Älsk!”

  1. Camilla Theander Says:

    Hej hej! Jag hamnade på din blogg då jag sökte på Uretrit. Har några frågor som jag hoppas du tycker känns ok att svara på! Jag är en kvinna på 38 år, man, en son, hus, jobbar som socionom ( ingen galning därmed:):). Jag hade något jag tror var Uretrit för tio år sedan som var ganska besvärligt men som till sist klingade ut efter cirka 10 månader. Nu verkar det som dn blossat upp igen med allt vad det innebär:( Blir det bätte med tiden? Behandlingsmetoder? Har du råd och tips? Vi är precis i färd med att ödmjukast försöka bli gravida och den här ” skituretriten” ställer till det! Mycket tacksam för svar! Du får gärna svara här om det känns ok för dig, annars nås jag på 073-5930586! PS, din blogg är trevlig! MVH Camilla

    • Petra Says:

      Jag har dessvärre inte så mycket tips att komma med. Jag har testat diverse behandlingar, men inte hittat något som egentligen hjälper. Det vanligast är att spruta upp en blandning av lokalbedövningsgel tillsammans med antiinflammatorisk kortisonsalva direkt i urinröret.

      På mig kommer det och går i perioder. När det är som värst håller jag på att bli tokig och behöver insomningstabletter för att kunna sova.

      Forskning tyder på att man ofta förbättras under graviditeter och att stress kan utlösa nya anfall. Googla gärna på uretrit, det finns en del artiklar.

      Till sist, lycka till! Det är en jäkla skitåkomma!

  2. Katta Says:

    Jag vill bara säga att jag kan skriva under på varenda känsla! Känner precis likadant. All denna kärlek!!! Både som man känner till sitt barn och som man får ta emot. Det är helt fantastiskt och jag hade inte kunnat drömma om att det fanns en så reservationslös kärlek innan jag fick barn! Du formulerar det så himla bra!

    Och vilken otroligt fin bild på er! Det riktigt lyser om er.
    Underbart!

Kommentera

