Ja, jösses!


Jag kom tillbaka till ett veritabelt kaos på jobbet. Ingen större skugga över mina kollegor. De har nog gjort sitt bästa, men arbetsbelastningen är absurd. Så mina ärenden hade liksom mestadels bara legat där och samlat damm medan jag var borta. Folk hade sökt mig utan att få återkoppling och det är bara en enda röra som jag nu försöker reda i.

Och om en vecka åker min enda (heltidsarbetande) kollega på fyra veckors semester och om jag ska hantera allt själv under dessa veckor tror jag att jag tjuter! Jag fattar bara inte hur ledningen tänker när de räknat ut bemanningen. Vi är 1,75% som ska klara alla ansökningar nu. 2008 var vi 3,25% tror jag. Jäklar vad effektiva vi förväntas ha blivit på dessa år!

Det blir en intressant övning i stresshantering de kommande veckorna. Andas! Andas!

Vad som i alla fall känns positivt är att jag fått en ny chef som började i tisdags och som (hitintills) verkar oerhört sympatisk. Jag hoppas mycket på att hon är så bra som hon verkar!

Etiketter: ,

Kommentera

