Att knappt kunna hålla sig för skratt


Ja, jösses! Smaken är i sanning som baken!

Jag måste bara få berätta något jag hörde på bussen. Jag har lite då och då, sedan vi flyttade ut i Hooden, åkt samma buss som en mamma som har en hel hög barn (minst fem tror jag). För några år sedan hörde jag att två av barnen hette Athena och Troja och redan då fnissade jag lite för mig själv och undrade om det var någon som möjligen snöat in lite för mycket på grekisk mytologi.

Idag åkte mamman och alla barnen samma buss som mig igen och när jag hörde henne först förmana det ena barnet med ett ”Nej Ikaros!” och sedan hörde ett annat barn kallas Etna, ja då nästan dog jag! Om de heter nåt fantastiskt svenskt som, låt säga Johansson, i efternamn, ja då är det verkligen enastående roligt! I alla fall ända tills man börjar fundera över hur mobbad man borde kunna bli om man heter Ikaros i förnamn.

Nu undrar jag bara med skräckblandad förtjusning vad det femte barnet heter? Akilles? Zeus? Hera? Jag bävar…

Etiketter: ,

3 svar to “Att knappt kunna hålla sig för skratt”

  1. Annika K Says:

    Förstår faktiskt inte vitsen varför man ska ge sina barn så inni bänken konstiga namn. :/

    • Petra Says:

      Inte jag heller, men det är uppenbarligen rätt trendigt att hitta på så udda namn man kan nuförtiden så förhoppningsvis blir inte en Ikaros lika skoningslöst retad som han förmodligen skulle ha blivit när jag var liten (på stenåldern ungefär). 😉

Kommentera

