Amen to that!


Man kan faktiskt visst köpa tid för pengarna! Underbara Clara säger det så bra!

Här avstås det också från dyra semestrar och renovering av badrum. Men i gengäld får Alex mer tid med sina föräldrar varje månad. Och jag vet inte, men jag tror verkligen att ett barn har mer glädje av familjetid än av att bostaden är tipptopp och inredd efter senaste mode. Och jag tror att umgänge i vardagen kommer att spela större roll i längden än enstaka utlandsresor. Därmed inte sagt att jag inte vill ta med mig Alex utomlands för jag tror det är viktigt också – att se andra länder och kulturer, och förstå att de är ”på riktigt”. Men det kan vänta några år tills han är lite större och har mer behållning av en resa.

Ett svar to “Amen to that!”

  1. Mossfolk Says:

    Jag brukar inte läsa hennes blogg, men det här var riktigt riktigt bra skrivet! Det handlar (inte för alla, men för väldigt många) om prioritering.
    Ur ett barnperspektiv skulle jag också säga att om alla de som kunde prioritera på det här sättet gjorde det, skulle barnen till de föräldrar som inte har möjligheten att gå ner i tid få det betydligt mycket bättre i förskolan.
    (fast nu är det förvisso också så att vi har en stor badrumsrenovering framför oss som måste göras om vi ska kunna bo kvar. det här med prioritering är inte alldeles busenkelt…)

Kommentera

