Ny chef


Jag hade en timmes lära-känna-samtal med min nya chef i fredags. Bara grejen, ta sig tid till sådana samtal när man är ny, är liksom inget man nånsin varit med om på min arbetsplats. Så himla sympatiskt! Men än så länge är hela hon så HIMLA sympatisk! Så engagerad, varm, omtänksam och liksom spontan-glad! Om hon är hälften så bra chef som hon verkar kommer hon att slå alla de andra 8 chefer jag haft sedan jag började 2003.

Det är nästan så jag hoppas att jag inte får den tjänst jag sökte i veckan. Jo, för jag samlade mod från tårna och sökte en tjänst som jag egentligen inte alls känner mig bekväm med att söka (för den innebär att jag måste bli expert på en himla massa saker och tänk om jag inte fixar det eller tycker att det är så roligt?). Men jobbet innebär att jag minskar mitt skrivande på en dator drastiskt och det är ju det som är jobbigast för min arm. Läsa och scrolla går rätt bra däremot och det är mest det jag i så fall ska göra. Det är en intern tjänst jag sökt alltså, om det inte framgick.

Anyway… Det känns i alla fall oerhört positivt att ha fått denna nya chef mitt i min sjukskrivning. Hon berättade dessutom att hon haft liknande besvär, vilket visade sig vara ett diskbråck i halsryggen (?) som hon sedermera fått opererat med lyckat resultat. Så hon tyckte att jag borde kräva en magnetröntgen av ryggraden. Och jag har ju själv lyft frågan några gånger redan med olika läkare, men alltid blivit avfärdad. Röntgen kostar väl, gudbevars. Men jag har länge trott att nåt är knas med en kota. Ända sedan jag fick ont efter att bilen jag satt i blev påkörd bakifrån i en bilkö 1999.

Men vad jag skulle säga var att det var oerhört skönt med en chef som inte bara rynkade ögonbrynen och undrade när jag tänkte börja jobba full tid igen, utan en som frågade om jag behövde något och som hade inställningen att inget är omöjligt (t ex ny stol och ny ergonomgenomgång av min arbetsplats). Ååååh, jag gillar henne verkligen!

Ett svar to “Ny chef”

  1. Annika K Says:

    Guld värt med en bra chef. 🙂
    Försök få till en röntgen av de där misstänkta kotorna.

Kommentera

