Influensa?


Han var lite varm tyckte jag, i söndags kväll. Och på morgonen igår stod det klart att Alex blivit sjuk. Lite feber, mycket hosta. Och allt eftersom dagen gick blev han mer och mer ynklig. Vi fick rodda lite, Riddaren och jag, så jag kunde ta mig till jobbet till ett möte och sen till vårdcentralen för fortsatt deltidssjukskrivning. När jag kom hem var Alex varm, så varm, och jätteynklig.

Och idag hostar han – illa – och har 39 graders feber som febernedsättande just inte biter på. Ögonvitorna är rosa och ögonen svullna. Han har ont i magen av och till och minimal aptit. När jag kom hem idag (Riddaren fick vabba) låg han och sov. Han hade orkat leka lite på förmiddagen, men nu orkar han bara ligga i sängen och se på film. Jag googlar influensa och tänker att det nog kan vara det han åkt på. Lillskrutten!

Och nojiga jag går på helspänn, hoppar högt vid varje otäck hostning och försöker låta bli att katastroftänka. Vet ju att det är meningslöst, men det är svårt att inte gå igång.

Etiketter: ,

Kommentera

