Men vad är det för FEL på folk?!?


Det är en sak jag bara inte begriper. Hur kan det komma sig att vuxna människor i detta land tycker att det är helt okej att slänga en massa skit omkring sig? När man promenerar i vårt närområde (där man nånstans vill tro att det ändå bor hyfsat normalbegåvade människor med jobb och avslutade utbildningar bakom sig) slås man hela tiden av hur mycket skit det ligger överallt. Det är allt från godispapper, plastpåsar, hundbajspåsar (med innehåll) till byggmaterial.

Idag på min promenad genom skogen gick jag på ett motionsspår som löper intill ett ganska nybyggt villa-/radhusområde. Och i skogskanten, intill dessa hustomter låg allt från stora frigolitplattor till överblivna brädstumpar från ett altanbygge (de som byggt altanen orkade inte ens låtsas att det inte var deras brädor, utan hade slängt dem bara nån meter utanför sin tomt). Jag passerade en hög med betongklumpar och en annan hög med grus och sten som nån velat bli av med. Och jag bara ”What the fuck is wrong with people?!?” .

Förklara för mig varför man släpper sitt godis-/glasspapper på marken och slänger sin tomma dryckesflaska i diket istället för att stoppa det i fickan eller bära det till närmaste papperskorg? För jag fattar verkligen inte? Uppenbarligen är det jag som är konstig som aldrig tyckt att det är okej att skräpa ner i naturen.

Det roligaste är när dessa människor sedan klagar på att det är så skräpigt i parker och på stan. Det är nästan så jag önskar att kommunen slutade städa ett år så de fick vada i sitt eget skräp…

Etiketter:

Ett svar to “Men vad är det för FEL på folk?!?”

  1. Annika K Says:

    Håller helt med.
    Helt djävla sjukt va folk gör :/

Kommentera

