Host o host


Håhåjaja. Dag 8 med den här himla idiothostan för Alex. Han var liiiite bättre några dagar, men nu hostar han konstant igen. Dock inte på nätterna när han sover, pris ske lov. Det är inte utan att det är lite skönt att vi sedan länge har en tid inbokad med barnläkaren i morgon (för koll av astman). Då kan hon lyssna på lungorna och avgöra om han kanske behöver nån annan medicin.

Själv har jag (förstås, vad annat är att vänta efter att någon hostat och snorat på en i åtta dagar) nu också åkt på denna himla förkylning. Svettas och fryser om vartannat. Ryser och nyser. Och luftrören börjar fyllas av slem. Så jag antar att jag också ska hosta lungorna ur mig den kommande veckan. Suck, suck…

Återstår att se om Riddaren kommer undan med den lightversion han hade förra veckan, eller om han också ska åka på det ordentligt.

Där fick jag för att jag för 1½ vecka sedan nöjt konstaterade att vi klarat oss rätt lindrigt undan ändå i år och att det nog inte var nån större risk för fler förkylningar nu när våren är här. Ha! När ska jag lära mig att Murphy alltid lyssnar?!?


I förrgår eftermiddag. Hostan var nästan borta.

Etiketter: , ,

Kommentera

