Lyxbesvär


Nu råkar det sig så att jag plötsligt har ett presentkort på 7 000 kr på Hallbergs Guld.* Och det borde ju vara ungefär hur lätt som helst att sätta sprätt på kan man tycka. I synnerhet som jag bara kan ha 18 karats guld i öronen och över lag är svag för guld och äkta stenar. Men hur sjutton väljer man?!?! När man börjar bläddra i katalogen från Hallbergs inser man ju liksom snart att 7 000 kr gör man ju av med i en handvändning. Jag hittade t ex en helt underbar ring för 6 995 kr. Men ringar är hopplöst för om man som jag tenderar att pendla i vikt är de antingen för stora eller (som nu) för små. Dessutom har jag egentligen tillräckligt med vackra guldringar med ädelstenar (om jag bara går ner till min matchvikt).

ring

                                                                                                            Är den inte fin så säg?

Jag skulle verkligen behöva lite fler örhängen. Men att köpa ett set med örhängen och sen bara använda ett (till mitt tredje hål) känns ju rätt slösaktigt (för inte kan man väl köpa ett udda örhänge – eller kan man det?). Men åtminstone ett par fina örhängen skulle jag vilja köpa. Som det är nu alternerar jag mellan två par. Har egentligen tre, men ett par måste lagas för det ena går upp i spännet tid och otid och jag tappar det.

Jag dreglar över fina armband, men vet så väl med mig att jag 1) sällan använder de jag har och 2) nästan alltid har långärmat så de ändå knappt syns p g a att jag är så himla frusen.

Funderar på att köpa ett riktigt fint och stort smyckesskrin. Det skulle jag verkligen behöva.

Ju mer jag tittar och önskar, destom mer inser jag att 7 000 kr borde ha varit 70 000 kr. Mycket vill ha mer! Typ. 😉

* Det kan hända att Riddaren jobbat på sitt jobb så där himla länge så man får en guldklocka. Och om man som han, aldrig använder klocka, kunde man välja ett presentkort istället. Bara det att han inte vill ha några smycken heller. Himla tur att han har en fru som vill!!!! 🙂 Och himla tur att han är snäll nog att ge det till mig! ❤

Etiketter:

3 svar to “Lyxbesvär”

  1. Tiggertufflan Says:

    Ja, det är verkligen fin (ringen på bilden). En riktigt ”jag vill ha”…Men jag förstår dig, det är inte lätt att välja, för man vill ju liksom göra det optimala valet. Det handlar ju ändå om något som kommer att hänga med ett bra tag framöver. Man slänger liksom inte en guldring för 7000 bara för att man har tröttnat på den vilket man kanske gör om det är en ring man har köpt på H&M för 29,90 på rean. Det ska bli spännande att se vad du väljer till slut, för det måste du ju avslöja när valet är gjort.

  2. Annika K Says:

    Inte lätt att välja kan jag tänka.
    Hoppas du hittar nått snart iaf.

    Komponera nått själv annars?

  3. Shoppa gratis är kul! | Petra - i ord och bild Says:

    […] hände sig ju att jag plötsligt fick ett presentkort värt 7 000 kr på Hallbergs Guld. Minns […]

Kommentera

