Att känna sig nöjd


Jag jobbar rätt hårt på att känna mig nöjd med det jag gör – istället för missnöjd med det jag inte gjort. Igår t ex sov jag rätt uselt och var så där in i märgen förkylningstrött. Trots det tog vi oss ut på en promenad, Alex och jag, medan Riddaren sov. Det blev vare sig någon jättelång eller jätterask promenad, men vi var i alla fall ute en timme och fyrtio minuter och avverkade ca 2 km. Ett stopp på en lekplats blev det också.


Alex utanför vårt hus…


…och i skogen.

Väl hemma igen tömde och fyllde jag diskmaskinen (det känns som vi diskar jämt), betalade några sena räkningar, hjälpte Alex lite med att städa hans rum och plockade undan efter mig själv.

När Riddaren vaknade åkte vi till Mirum och lämnade tillbaka ett par kuddar som han och Alex köpt till mig (de var söta, men passade inte riktigt färgmässigt nånstans). De är så söta de där två, som köper små presenter till mig ibland ”bara för att jag är världens bästa mamma och fru”, som de brukar säga. ❤ Vi gick istället till Lagerhaus där jag köpte två små brickor (en till olja-/vinägerflaskorna och en lagom till tekopp och assiett – typ). Och en fin kartong i form av ett hus som lagom passar som pennställ i köket. Jag älskar Lagerhaus! De har alltid så söta små pysselsaker! 🙂 Och så bjöd Alex och jag Riddaren på en fika på Lindahls, för det brukar han uppskatta när han sedan måste åka och jobba.

När vi kom hem körde jag ett kort pass i roddmaskinen och bestämde mig sedan för att vara rätt nöjd med mig själv med tanke på hur jag mår. Uretriten var dessutom rätt jävlig igår. Till middag bestämde vi oss för att det fick bli McDonalds. Man får liksom sänka ambitionsnivån utefter måendet. Och som tur är har vi ju en rätt spinkig son som trycker i sig frukt och grönt varje dag, så jag har inte såååå dåligt samvete för att det blir skräpmat ibland.

Etiketter: ,

Ett svar to “Att känna sig nöjd”

  1. Katta Says:

    Jag tycker verkligen att du ska vara supernöjd med dig själv! Det var ju massor ni hittade på idag :-). Och så gulligt att du får presenter sådär spontant, låter jättemysigt! Fina bilder (som alltid)!

Lämna en kommentar