Ont ska med ginseng fördrivas?


Men alltså… 14 april gjorde den sitt inträde i vår familj. Vad det nu är. Luftrörsviruset Från Helvetet kallar jag det i alla fall. Och det verkar inte ha några direkt omedelbart förestående planer på att någonsin ge sig av igen. Alex är på det stora hela rätt återställd, även om han har lite rinnsnuva idag igen och ett rött öga. Men vi vuxna! Ja kära nån! Man känner sig skaplig en dag. Nästa dag tror man att det är en bihåleinflammation på ingång. dagen efter har man ont i halsen och funderar på om det är halsfluss på gång. Och dagen efter det är man så trött att man bara vill rulla ihop sig i en liten gnyende boll. Och så börjar det om igen. Typ.

Nu har jag i alla fall nästan blivit av med slemhostan. Jag snyter ut tre ton snor varje morgon istället (varsågod för den detaljen). Och Riddaren vet jag inte riktigt vad det är för fel på, mer än att han typ inte sover på nätterna och är trött som en gnu hela tiden.

Alex lyckades dessutom troligen smitta farmor och farfar när de sågs häromveckan och nu är farfar genomförkyld och farmor har lunginflammation (!). Vi får hoppas att åtminstone kusin Hilda (som var barnvakt nyligen) klarar sig!

Idag efter jobbet rusade jag in i närmsta hälsokostbutik och köpte de starkaste ginsengrot-tabletter de hade. För nu ska banne mig detta gräsliga virus bekämpas! Inte vet jag om det verkligen funkar, men jag brukar faktiskt hålla mig piggare och friskare de perioder jag knaprar ginseng (synd bara att det är så jämrans dyrt)! Så nu kör vi en kur några veckor och ser om det kan hjälpa har jag bestämt. Ja, inte Alex förstås, men Riddaren och jag.

Etiketter: , ,

2 svar to “Ont ska med ginseng fördrivas?”

  1. Lisa Engström Says:

    Echinagard-tabletter kan lindra också. Jag önskar er verkligen snabb bättring i hela släkten!

    • Petra Says:

      Förr om åren testade jag ofta det, men jag märkte liksom aldrig nån skillnad på mina förkylningar. De var lika envisa vare sig jag använde det eller inte. :-/ Men tack! Ja, för nu känns det lite som det räcker. 🙂

Kommentera

