Tanden är tappad!


Det var en glädjestrålande Alex som virvlade in genom ytterdörren i eftermiddags. ”Titta mamma! Jag har tappat en tand!!!” Och så höll han fram en tand i handflatan. Och jag bara…ryyyyys…”Vad kul älskling! Grattis!”…(kan vi slänga den fort?) Gluggen förevisades (och jag tittade – fast lite kisande för säkerhets skull för det här med lösa tänder är ju av någon outgrundlig anledning jätteobehagligt i min värld). Och nu ska den stackars tanden tydligen ligga i ett glas bredvid sängen (tack gode gud inte under kudden) och i natt räknar sonen med att tandfen kommer och förvandlar tanden till en guldtia. Som tur var skulle Riddaren till affären och kompletteringshandla så han fick raskt växla till sig en tia så att den vikarierande tandfen (undertecknad) fick en peng av rätt valör. Jag minns minsann hur det såg ut i den där munnen för fem år sedan. Då stack det fram små tänder både här och där! Juni 2009 hade det kommit fram ett helt gäng tänder.

Etiketter:

Kommentera

