Damned if you do. Damned if you don’t.


Ja just det! Jag måste ju berätta om tandféfloppen också. Jag hade nästan hunnit somna innan jag kom på att visst tusan! Alex hade ju lagt sin tand i ett glas vatten och väntade sig nu att tanden skulle förvandlas till en guldtia under natten. Så jag fick snabbt gå upp och byta ut glaset med tanden mot ett annat glas med en tia i. Puh!

När han vaknade i morse kastade han sig förväntansfullt över glaset och hittade 10:an. Glädjen byttes dock snabbt ut mot förtvivlan när han insåg att tanden var borta för gott. Och då var det ändå han som förklarat vad som skulle hända under natten, d v s att tanden förvandlades till en guldpeng.

Gaaah! Vad ska en stackars mamma göra?! När han gråtit och varit förbannad en lång stund frågade jag till slut om jag skulle använda lite föräldramagi så att han fick tillbaka tanden. Ja, det ville han förstås. Så jag hämtade tanden i glaset. Men då blev han om möjligt ännu argare och ledsnare. För då fanns det ju ingen fandfé och det skulle han minsann berätta på dagis och yada yada och till slut trodde jag att jag skulle bli galen!

Så jag fräste väl nåt ilsket till slut, föga moderligt. Ja, efter att lugnt ha försökt förklara att jag bara velat göra honom glad och att det nog var så att alla föräldrar lägger guldpengar till sina barn när de tappar tänder.

Och det vete katten om inte han fattade till slut, att jag faktiskt var ledsen över att han var så besviken. För när frukosten var klar kom han ner, glädjestrålande (nåja, nästan) och sa ”Du är min lilla tandfé mamma! Och jag BLEV glad för guldpengen!” (samma som han tidigare på morgonen ilsket sagt att han inte ville ha).

Och ja ba….jaja, jaha (?!?). Suck, suck… 🙂 Det här med att vara mamma är ta mig sjutton det svåraste jobb jag nånsin haft!

Och vem FAN är det som kommit på att det inte räcker med tomten och påskharen, utan bestämt att vi måste lura i ungarna att det finns en fandfé också?!?! Va? Va?!? VA?!?

Etiketter: ,

Kommentera

