You should see me now


Ja, kära nån! Idag är dagen då man INTE öppnar dörren om nu någon skulle få för sig att göra ett spontanbesök. Migräneftermiddag igår, som iofs gav med sig efter en tablett, men som lämnade mig gungig och yrslig resten av kvällen. Skönt att få lämna nattning till mannen och kunna sjunka ner framför Let’s Dance då.

Vaknade med samma eländiga huvudvärk. Försäkte bita ihop. Har gått som ett sjösjukt vrak med håret på ända till lunch då jag gav upp och tog en halv tablett och lät Alex titta på en film medan jag vilade. Dåligt val för den hjälpte inte så nu har jag tagit den andra halva också och hoppas på effekt.

Sådana här dagar känns det som man har det högljuddaste barnet i världen (man blir ju ljudkänslig så det förslår) och jag går runt och hyssjar och fräser och känner mig som den sämsta mamman i världen. Men efter diverse konflikter har barnet nu städat sitt rum. Jag har dammsugit övervåningen, tömt och fyllt diskmaskinen och tvättat och hängt en tvätt. Det får liksom duga en dag som denna. Och nu ligger ungen i badet och är rätt nöjd med livet.

Försöker engagera mig lite i hockey-VM, men det går så där.

Just det! Jag försökte faktiskt bättra på skräcködlebilden i spegeln och la en ansiktsmask tidigare idag. Vet iofs just inte om det hjälpte. Jag ser nog lika hålögd och blek ut för det och håret står som sagt åt alla håll. Jag får ta mig i kragen i morgon för då ska Alex på kalas på förmiddagen.

Etiketter:

Kommentera

