Nackspärr


Hur kul är det att ha en Hästendubbelsäng som man bara inte kan sova i längre? Efter 1-2 nätter får jag ofelbart nackspärr. Så jag sover i vår 120 breda gästsäng som är en Dux. Funkar mycket bättre. Men det är ju lite ensamt…

När Riddaren jobbar natt sover jag dock i dubbelsängen med Alex och följaktligen vaknade jag i natt vid halv fyra med världens nackspärr. Jag ringde vårdcentralen på morgonen och fick en förmiddagstid för att diskutera förlängd 25% sjukskrivning. Man kan väl säga att det inte var några större problem att ordna det. Läkaren la handen på mina axlar och utbrast ”Men flicka lilla (!), din muskel är ju alldeles stenhård! Det är ju fullt av hårda knutor här! Du måste gå på massage!” Jag försökte förklara att det inte brukar vara så illa, men jag vet inte om hon lyssnade så noga. 🙂 Jag behövde massage och jag skulle nog gråta av smärta de första gångerna, men det skulle göra nytta sa hon. Och så fick jag muskelavslappnande tabletter att ta till natten, så det ska jag peta i mig nu.

Annars har jag nästan dött av stelhet och smärta idag, men har bitit ihop, blandat Treo, Ipren, Panodil och Voltarenkräm friskt och överlevt. 🙂

Nu har jag i alla fall sjukskrivning månaden ut och tänker avsluta maj med fyra dagars ledighet. Sen är det juni och en vecka i juli, sen har jag semester! 🙂

2 svar to “Nackspärr”

  1. Lisa Engström Says:

    Hata nackspärrar! Sjukgymnast! Tensapparat! Nackkrage om natten! Kudde med upphöjd del för nacken! Alldeles för många utropstecken av ren entusiasm! 😀

    • Petra Says:

      Det är lite bättre idag. Tensapparater funkar tyvärr inte alls för mig. Men Paraflex hjälpte och Voltaren är inte helt dumt det heller. Så i morgon tror/hoppas jag att det är rätt okej igen. Behöver ju inte sova i dubbelsängen i natt heller. 🙂

Kommentera

