Och så rök tand nummer två


I mitten av förra veckan var en av tänderna i Alex’s överkäke så där plågsamt lös att jag höll på att svimma bara jag såg hur den vickade. Hela torsdagseftermiddagen frågade Alex oss om den trillat än ungefär varannan minut. Bara lite påfrestande. 😉

Jag hoppades innerligt att den skulle lossna medan jag var på jobbet i fredags – men icke! När jag kom hem hängde den nästan på tre kvart och jag fick obehagliga tvångstankar om att han skulle råka svälja den på natten. Så jag sa, lite på skämt, ”Kan du inte bara dra loss den?”. Och vad gör ungen då? Jo, han sitter på sitt rum, tar tag i tanden och drar ut den (!). Min lilla fegis som hatar blod, sprutor och allt som gör ont! ”Jag gjorde det för din skull mamma!” sa han när han återhämtat sig från chocken över att det kom blod och gjorde ont.

Snacka om att jag fick dåligt samvete! Men vi lovordade hans mod och jag tror han verkligen kände sig stolt över sig själv och sitt mod.

Så nu har han två gluggar som han är jättestolt över och läspar gör han också! 😉 Och ytterligare en tand där nere börjar bli lös, så snart får vi väl börja servera barnmatspuré igen. 😉

Etiketter:

Kommentera

