Ledig dag


I tisdags hade vi en kick off-dag på jobbet. Faktiskt en osedvanligt vettig sådan och som dessutom bjöd på god mat och rikligt med smarriga kolor att mumsa på. Min nackspärr från förra tisdagen har runnit ner och bitit sig fast som en intensiv värk i axlarna och skuldrorna och i tisdags hade jag så ont att jag var gråtfärdig. På en av rasterna förbarmade sig en av mina kollegor, som är utbildad massör, över mig och knådade mig en stund. Milda Matilda så ont det gjorde och vilken skillnad det blev! Hon förfasade sig över stenhårda knutor och tvärlåsta muskler, men efter 10 minuter kändes det som mina skuldror trillat ner sisådär 10 cm. En sån lättnad!

Effekten satt i hela dagen igår och jag började nästan tro på ett drägligt liv igen. Men efter natten (det låser alltid ihop sig som värst på nätterna) var jag helt tvärlåst i morse igen. Som tur var har jag tagit ledigt idag. I och med att jag jobbade 8 timmar i tisdags hade jag +3,5 timmar att ta ut en annan dag. Så med en timmes flex kunde jag vara ledig hela dagen. Så skönt och välbehövligt!

Det slumpade sig dessutom så att mamma hade möjlighet att komma hit över dagen så jag fick dessutom sällskap! Alex fick gå ett par timmar på dagis från lunch och framåt så hann han träffa mormor och vi fick ändå tid att umgås lite på tumanhand (Riddaren jobbar eftermiddag). Vi gick en promenad och planterade de sista växterna jag köpte på torget igår så nu är det riktigt fint i trädgården. Riddaren har dessutom målat det planteringsbord vi fyndade på ICA Maxi vitt och fint så nu finns det ett bra bord att stå vid när man pysslar med växter.

Jag har faktiskt inte dåligt samvete över att Alex fick gå på dagis fast jag var hemma. Jag är ju faktiskt sjukskriven och jag behövde den där vilan såååå väl. Och motionen i form av promenad. Som är svårt att få till när han är hemma. När vi hämtade honom vid 15.30 satt han i sandlådan med en kompis och var helt dammig och lycklig och lekte med nån slags dinosaurie som de sprutade lava (?) på. 🙂

Nu har mamma åkt hemåt och jag sitter här och gäspar och undrar om det är kväll snart. 🙂 Den här värmen alltså! Jag har visst svårt att tåla den! Fingrar och fötter svullnar och jag blir så trött, så trött. Det är nästan så tanken på ett svalt kontor i morgon lockar. 🙂

Etiketter: , ,

2 svar to “Ledig dag”

  1. Lisa Engström Says:

    Fundera på att låta en massör eller sjukgymnast eller kiropraktor eller nåt fixa till din rygg lite oftare? Typ varannan vecka eller en gång i veckan. Jag lovar att det gör jätteskillnad.

Kommentera

