Mors Dag


Man kanske eventuellt är liiiiiite trött när man, efter en natt då man vaknat av smärta varje gång man vänder sig och man dessutom blivit väckt av att nattarbetande makens väckarklocka börjar bröla 05.00 och man därefter har jättesvårt att somna om, väcks 07.15 av en mycket entusiastisk son. Men det är svårt att vara sur när ungen sprudlar av lycka över kartan han gömt under en av kuddarna i min säng, som leder till ett ”gömställe” under soffan (som man ser mycket väl varje gång man går upp för trappen) där han lagt Mors Dag-presenter. Då får man skyndsamt masa sig upp och ”leta” reda på presenterna. 🙂

Lilla tussen! Han hade gjort ett paket och lagt i ett av sina allra finaste, egengjorda, halsband. Ett halsband som jag vet att han inte kunde skiljas ifrån så sent som härom månaden då han övervägde att ge det till Agnes då hon fyllde år. Men nu fick jag det! Tänk att han ville ge sin gamla mamma det finast han gjort! ❤

Och så fick jag en fin teckning som föreställer solrosor, en vulkan, en sol och ett regnmoln.

Och Riddaren hade också varit inblandad och åkt särskilt in till stan igår innan jobbet för att köpa en servetthållare jag önskat mig till altanen. Dessutom bytte han ut originalstenen som ska hålla servetterna på plats mot en mycket finare med text. Han har alltså stått och kämpat och borrat hål i stenen för att göra presenten mer Mors Dag-passande! Men…..kärlek alltså!!!

Blev jag rörd eller blev jag?!?! Mina fina pojkar! ❤

Etiketter:

2 svar to “Mors Dag”

  1. Mossfolk Says:

    Men åh så gulligt! Och jag tycker att det är bra rart att han vill ge sin mamma en skattjakt på morgonkvisten!
    Men hur borrar man hål i en sten sådär utan att den spricker? Det måste ju till någon specialborr av något slag misstänker jag…

    • Petra Says:

      Riddaren låter hälsa att han först provade med betongborr. Det gick inget vidare så då gick han över till ett metallborr. Det gick bättre. Men stenen är nog också av det mer porösa slaget, annars tror jag också den hade spruckit. 🙂

Kommentera

