Massage = feber?


Jag hade bokat in mig på massage på jobbet igår. En halvtimmes knådande av mina onda skuldror, axlar och nacke. Jätteskönt och välbehövligt (konstigt att smärta kan vara ”skön”). Efteråt kändes det som axlarna trillat ner flera centimeter. Men jag var också yr. Riktigt obehagligt yr, så där så jag fick gå och hålla mig i väggarna. Och illamående. Och efter nån timme fick jag huvudvärk.

Fram på eftermiddagen började jag må mer och mer skumt. Riddaren och Alex kom och hämtade mig efter jobbet och vi åkte och fikade och jag handlade lite kläder. Sen åkte vi ner till Söderköping och köpte en dynbox (+ lite annat småkrafs) och då kände jag mig feberfrossig. Vi köpte med oss McDonaldsmat hem och när jag petat i mig den var jag säker på att jag hade feber. Jag var iskall och frös så jag skakade och när jag tog tempen hade jag 38,2 och efter det blev jag bara mer och mer glödhet (fast jag frossade och frös så jag skalv). Jag var nog uppe en bit över 39 i temp skulle jag gissa. Jag var såååå öm i skinnet och lederna värkte så jag knappt kunde gå.

Och i natt sov jag som en kratta, trots insomningstablett. När jag vaknade kändes det som jag varit på århundradets partaj igår och nu hade baksmälla delux. Men febern var lägre och under dagen har den sjunkit ännu mer och är nu nog nästan borta. Märkligt!

Man undrar ju lite om det kan vara massagen som frigjort så mycket skit i kroppen att jag reagerade så här? Och vågar jag i så fall boka in fler tider?

2 svar to “Massage = feber?”

  1. Mossfolk Says:

    Jag har en arbetskamrat som brukar gå och få massage. Hon bokar bara in tider fredag eftermiddag eftersom hon alltid blir sjuk efteråt och dålig dagen efter. Om det finns något vetenskapligt runt det har jag ingen aning om och själv har jag inte en endaste gång varit iväg på något dylikt.

  2. Vespa Vulgaris Says:

    Jag har hört att man aldrig ska ta emot massage när man har en infektion i kroppen. Jag tror att du hade en lurande infektion som blommade ut när du blev knådad.

Kommentera

