The Walking Dead


Igår såg vi äntligen klart säsong 4 av ”The Walking Dead”. Jag tycker fortfarande det är en väldigt bra serie, men jag hatar ändå att se den för den skrämmer verkligen skiten ur mig! De mardrömmar den serien skapar hos mig är verkligen inte nådiga! Därför går jag bara med på att titta på dem under sommarmånaderna när nätterna är korta. Aldrig i h-e att jag skulle fixa att se den på vintern! 😉

I förrgår var jag så jäkla rädd när vi skulle sova att jag inte vågade sova själv i Duxsängen (som står i gästrummet och är den enda säng min dumma nacke/axlar tål). Så jag la mig i dubbelsängen hos Riddaren och Alex de första timmarna och flyttade över först när jag vaknade av att nacken skrek ilsket.

Sen ägnade jag resten av natten åt zombiedrömmar. Usch! Zombies är verkligen det värsta jag vet, och den där serien ger en så deprimerande realistisk version av hur världen skulle se ut efter att civilisationen gått under.

Etiketter:

4 svar to “The Walking Dead”

  1. Katta Says:

    Jag funderar så på att se den! Men nu när jag bor själv så vet jag faktiskt inte om jag vågar :-D. Kanske bäst att spara den till varma sommardagar och se den dagtid?

    • Petra Says:

      Eh…ja. Men det beror på HUR lättskrämd du är. Är du lika harig som jag måste jag nog ändå avråda. Riddaren skulle säga att du absolut kan se den! 😉

  2. Vespa Vulgaris Says:

    Ha-ha! Jag känner igen mig. Den serien är underbar men när jag bor själv så törs jag inte titta på ett enda avsnitt.

    • Petra Says:

      Jag förstår dig! Jag såg till att vi snabbt såg igenom säsong 5 nu när Riddaren inte ska jobba nätter på länge. För sova själv i närheten av att ha sett ett Walking Dead-avsnitt? Nä, skulle inte tro det. 😉

Kommentera

