Gårdsfest


I onsdags var det gårdsfest på dagis. Det är tydligen tradition att föräldrarna till de barn som ska börja förskoleklass till hösten håller i festen och ordnar allt. Förra året kunde inte vi vara med för jag har för mig att Alex var sjuk. I år (mer eller mindre tvingade jag) Riddaren att ta ledigt så jag skulle slippa gå på åtminstone en tillställning på dagis själv. Så fort nåt anordnas jobbar nämligen alltid han. 🙂

Och eftersom Alex försvinner som en avlöning så fort man kommer dit är det ju lite trevligt att ha sällskap.

De började med att tacka av de barn som slutar nu i vår.


Fyra barn från Alex’s avdelning slutar.

Sen var det tipspromenad och lite olika lekar för barnen (trehjulingsrace, pricka burkar med en boll, kasta vattenballonger genom rockringar och nåt till tror jag).


Moas mamma läser en tipsfråga för Alex och Moa.

Kan man anta att vårt barn ser för mycket film? Alla frågor handlade om olika film- och sagofigurer och barnet hade alla rätt på frågorna. 🙂

Sen fick vi sätta oss och äta vår picknick och de barn som ville fick ansiktsmålning.


Vi satt tillsammans med Moas och Selmas föräldrar och det var riktigt trevligt.


Alex’s kompis Viktor hade en tigermålning.

Efter picknicken sjöng barnen för oss. Och jag fascineras fortfarande av att min f d så blyga son nu med självklarhet går upp och ställer sig för att sjunga. Inte det minsta blyg! ❤


Jag blir så larvigt stolt!

Festen avslutades med att alla pedagoger fick presenter (som vi samlat pengar till). Eftersom detta var dag två i rad med efter-jobbet-aktiviteter för min del var jag duktigt trött när vi kom hem. Jag kände mig helt febrig (frusen och ont i skinnet) så jag kröp till kojs rätt tidigt.

Etiketter: ,

Kommentera

