Bita ihop


En sak har jag lärt mig genom åren. Om man biter ihop och gör saker fast man egentligen inte orkar så kommer man med tiden att bara minnas det roliga, inte det jobbiga. Jag vet inte hur många gånger jag gått på fester med förblindande huvudvärk, kämpat mig genom kvällen (och frågat mig själv varför i hela fridens namn jag utsätter mig för det här) och lättad slängt mig i bingen när jag kommit hem. Men sen, när man minns tillbaka minns man oftast inte ens hur dåligt man mådde. Man minns att man var där och att det var kul.

Så det gäller att bita ihop och försöka göra så mycket man orkar – fast man mår helt crappy. Och kanske i synnerhet nu, när man fått barn, för då ska man skapa minnen och erfarenheter åt sonen också. Ibland får man nöja sig med små saker. Som att jag orkade ta med barnet ut i en dryg timme igår. Som tur är har jag ett barn som är väldigt lättroat. Han är nöjd bara man gör något tillsammans – typ. Så igår grävde vi i rabatterna (jag rensade ogräs och tog bort vissna tulpaner/lupiner) och Alex lekte med vatten.

idag hoppas jag orka ta med honom till nån lekplats i närheten. Om bara vädret kunde bli lite stabilare. För nu växlar det mellan strålande solsken och ösregn en gång i kvarten eller så.


Balansgång på en lekplats förra helgen.

Kommentera

