Bättre och bättre


Det verkar som min kropp reagerar mindre och mindre på det här med massage. Jag hade en tid idag igen och den här gången var jag visserligen väldigt yr och illamående efteråt, men det gick över rätt snabbt och sen har jag just inte känt av det så mycket (mer än att jag har väldigt ont på en del ställen där hon knådat).

Däremot märker jag en tydlig positiv effekt. Jag är mycket mindre stel och låst i nacken och skuldrorna och det håller i sig rätt länge efter varje massage verkar det som. Så himla skönt! Jag har nu resten av denna och nästa vecka kvar till semestern och det är hysteriskt mycket att göra på jobbet så jag behöver verkligen kunna använda mina armar/händer fullt ut för att hinna jobba undan så mycket som möjligt.

Usch, det är så där mycket att göra att jag titt som tätt kommer på mig själv med att sitta längst ut på stolen och flämtandas av stress! Galet! Men det känns som jag får undan en del nu i alla fall och det är skönt.

Men när jag kommer hem är jag som en urvriden trasa (som ska hämta på dagis, sköta disk, matlagning, tvätt, natta barn o s v). Nästan varje kväll slutar med att jag kryper upp i sängen (med hörlurar), ser på film, knaprar lite smågodis och dricker ett glas vin. Inte så nyttigt, men just dessa dagar behövs det (både godiset och vinet)känns det som.

Etiketter: ,

Kommentera

