Vädret


Alla skriver att det är så himla kallt och visar bilder på sig själva i tjocka jackor. Och jag fattar inte riktigt vad ni pratar om? Visst, det är ju ingen högsommarvärme, men helt normalt juniväder om du frågar mig. Lite sol, lite moln, en och annan regnskur och sisådär en 17-18 grader mitt på dan. Jag har jacka på morgonen och på eftermiddagen är den oftast för varm (och då är jag norra Europas mest frusna människa).

Men vilken juni månad brukar ha bättre väder än så här? Jag tycker alltid det är svalt i juni, efter en oftast rätt fin maj månad.

2 svar to “Vädret”

  1. Mossfolk Says:

    Jag tycker personligen att det här är ett underbart sommarväder! Man orkar göra saker utan att rinna bort, vår övervåning blir inte som en bastu och hunden kan vara med på dagarna utan att få värmeslag. Inget ligga-på-stranden-väder kanske, men det är inget jag trivs med oavsett.

    • Petra Says:

      Ja, så länge jag jobbar håller jag med dig. Vår övervåning blir också bastuhet och det är så himla jobbigt att försöka sova i hettan. Men när jag börjar min semester den 5 juli (och fyller år) får det gärna bli liiiite varmare och soligare. 🙂

Kommentera

