Födelsedag


Det är kanske inte så där jättekul att bli väckt före 07.00 på morgonen sin första semesterdag. Men det är ändå väldigt sött att ha en son som är så peppad inför sin mammas födelsedag att han vaknar i svinottan, laddad och entusiastisk över att få fira sin mor. 😉 Riddaren var nog om möjligt ännu lyckligare över den tidiga väckningen, men följde snällt med Alex upp och fixade med presenterna och följde med in och ”väckte” mig med sång (även om det mest bara var Alex som sjöng). 🙂

Jag fick en fin teckning med hjärtan av Alex och ett nytt batteri till systemkameran (väldigt välbehövligt då reservbatteriet dog under våren och originalet börjar bli dåligt det också). Några fler presenter blev det inte eftersom jag ju redan fått det där presentkortet värt 7 000 kr på Hallbergs Guld i våras. Men fiffig kvinna reder sig själv – eller nåt. Så lite senare på dagen åkte vi förbi Hallbergs Guld, där jag i fredags tittat ut vad jag mer skulle köpa för nåt för mitt presentkort (förutom örhängena jag redan köpt alltså). Och eftersom jag hade en kupong som gav 20% rabatt på allt guld, och de hade 10% på allt i butiken för medlemmar, så hade jag plötsligt råd både med ett stort smyckesskrin och ett matchande halsband till mina örhängen (kedja i vitt guld och samma hänge som är i mina örhängen av vitt guld och färglös Topaz). Jag fick 45 kr kvar av de 7 000 kronorna. 🙂 Så plötsligt hade jag fått jättemånga och fina presenter. 😀

Men åter till morgonen. Vi vaknade till en härligt solig sommarmorgon som var varm redan 07.00 så vi åt frukost på altanen (och fick besök av igelkotten som gick en morgonpromenad genom vår trädgård). Efter frukosten fick Alex se en film medan Riddaren sov ett tag till och jag la mig i en solstol i trädgården och försökte vila (gick inte så bra). Sen ville Alex absolut att vi skulle blåsa upp ballonger och ha en fiskdamm ”för det har man ju när nån fyller år”. 🙂 Så då gjorde vi det och han styrde och ställde och fixade och alla fick godis i sina påsar och varsin ballong.


Igge på morgonpromenad.

Sen kunde vi äntligen samla ihop oss och komma iväg. Det har ju liksom börjat bli tradition att vi ska åka till Gamla Linköping på min födelsedag. Men lillkillen var inte riktigt i form igår. Ingen aptit, glansig på ögonen och trött. Vi började utflykten med ett jättespännande stopp – kö till en biltvätt.


Romantiskt utflyktsmål får jag lov att säga. 😉 Riddaren hävdar dock att det visst är romantiskt att vilja tvätta rent bilen man kör runt sin älskling i. 😉


Trötter i baksätet.

Innan vi lämnade stan åt vi lunch på Lindahls och man vet att Alex inte är riktigt frisk när han inte ens får i sig tre pannkakor till lunch (efter att med möda ha petat i sig en halv fralla till frukost). Vi beslutade oss i alla fall för att åka till Linköping, men vara beredda på att det kanske fick bli en kort utflykt beroende på hur Alex mådde. Han somnade i alla fall snabbt i bilen och sov som en stock tills vi var framme.

(Fortsättning följer)

Etiketter: , ,

Kommentera

