Gamla Linköping


Det var en trött och ynklig liten kille vi väckte i Gamla Linköping. Det var så tydligt att han inte riktigt var i form, men han var inte varm och hade inte ont nånstans. Så vi traskade ändå iväg längs gatorna.

Och när vi kunde gå på jakt efter en försvunnen vätte (man fick en lapp med ledtrådar att följa) fanns det ändå lite ork i benen.

Vi lyssnade på en läskig spökhistoria i ett av de gamla husen och tittade hur man tvättade förr i tiden.


Och här lagade de fläderblomssaft.

Det är mysigt att bara strosa omkring och titta på allt som händer runt omkring. Tyvärr kom vi för sent för att se dockteater eller barnteater. Det får vi se en annan gång.


Den som vill kan åka häst och vagn.


Alex vilade sina trötta ben på en veteranbil.

Vi var alla tre lite hängiga (Riddaren är inte pigg efter sin vattkoppsomgång och jag kände mig grymt trött) så det var skönt att gå och sätta sig under ett äppelträd på fiket och fika. Eller ja, somliga ville ha en jättestor hallonmuffins som somliga sedan åt typ två små bett av och sedan lämnade.


Men han såg ju glad ut här i alla fall.


Plötsligt blev det disigt. Eller så drabbades jag av akut ålderspanik när jag fick se korten Riddaren tog på mig och blev tvungen att lägga på ett filter. Usch och suck för åldersförfallet! 😦

När vi tankat lite energi genom fikat gick vi runt lite till.


Alex hittade en häftig kattmask.


Och jag hittade exakt sådana aklejor som jag hoppas kommer att blomma nästa vår i vår trädgård.


De är så himla häftiga!


Antik traktor.

Och sen, ja sen vara alla trötta och affärerna började stänga så då åkte vi hemåt.

Alex ägnade en halv evighet åt att leka med mitt nya smyckesskrin och sen var det dags för middag. Det fick bli take out från mitt favorithak, Texas Longhorn. Middag på altanen och sen natta mycket trött son.

Sämre födelsedag kan man verkligen ha!

Etiketter: ,

2 svar to “Gamla Linköping”

  1. kattalena Says:

    Grattis!!! Vilken fin dag du fick! Och så gulligt av Alex att vara så taggad 🙂
    Gamla Linköping ser väldigt mysigt ut.

    • Petra Says:

      Det är otroligt fint, och barnvänligt, i Gamla Linköping. Lite långt bort för er del, annars skulle jag absolut ha rekommenderat ett besök! 🙂

Kommentera

