Att vara den elaka mamman


Okej, så jag lär inte vinna någon Mother Of The Year Award anytime soon, men min unge har i alla fall ätit upp alla sina måltider idag. Förvisso under elaka hot om indragning av allt som är roligt, och under en del gråt och protester. Men i alla fall. Han har fått i sig mat. Gott så. För äta måste man faktiskt om man är en spinkis redan från början. Och blåsan, eller svampangreppet (svårt att säga vad det är), på tungan är i alla fall lite mindre idag.

Jag ska kika igenom husapoteket i morgon och se om vi har nåt bedövande man kan pensla på, men jag tvivlar på att han går med på det. Han hatar allt vad mediciner heter.

Jag var i alla fall en liiiite snäll mamma också, för när vi varit (nästan en timme!) hos optikern på stan och jag fått veta att jag nog skulle behöva ungefär varenda sorts glasögon som finns (terminal-, läs- och progressiva glasögon) gick vi till strömparken och lekte en timme. Eller, Alex hittade några barn som han började leka med och hade hur kul som helst med en vattenbana som finns där. Jag satt på en bänk och flämtade i hettan (det var ju närmre 30 grader i skuggan och gud vete hur hett i solen där jag satt).

Och sen gick vi i en leksaksaffär och så fikade vi på Lindahls innan vi tog bussen hem (fast det var visst mest jobbigt eftersom det gjorde ont att äta).

Man borde väl ha legat på en badstrand en dag som denna, men det var i alla fall rätt skönt att få det där optikerbesöket avklarat. Men jäklar vilken huvudvärk jag fick efteråt! Ögonen gick i kors och jag kunde knappt se på flera timmar. Det är uppenbart att de lätt blir överansträngda!

Etiketter: ,

Kommentera

