Vågat


Om man haft hopplöst spikrakt hår större delen av livet är det en rätt märklig känsla att en dag upptäcka att man har vågor i håret. Det har smugit sig på sakta de senaste 15 åren eller så. Först bara underhåret, som man kunde krama fina lockar i ända tills det torkade för då raknade det mesta igen. Men nu har det tydligen börjat sprida sig till överhåret också. Igår på kvällen upptäckte jag att hela håret plötsligt fått vågor – trots att det var rakt när jag fönat det på morgonen. Jag antar att det var värmen och luftfuktigheten som lockat (haha!) fram dem. Var tvungen att slänga upp kameran och ta ett sopigt kort i spegeln (men usla ljusförhållanden) bara för att ha bildbevis. 🙂

Ge mig 10 år till eller så – sen är jag kanske helt lockig i håret? 😉

Etiketter:

Kommentera

