Harmoni


Blåsan på tungan börjar läka och barnet äter utan större kontroverser. Efter gårdagens urladdning har han idag varit solstrålen själv och kommenterade vid frukost att han försöker vara på gott humör. Vi berömde honom och talade om att hans goda humör smittade av sig så vi också var på gott humör (sant). När vi åkte och handlade mat höll han också humöret uppe och var jätteduktig i affären (inget rusa iväg utan han höll sig intill mig hela tiden). Jag har öst beröm över honom för både det och att han ätit utan större protester (trots att lunchen tydligen var äcklig).

Det är hett som jag vet inte vad, trots att det blåst halv storm hela dan, så vi har faktiskt hängt i trädgården större delen av dagen. Alex har badat i sin lilla pool och jag har slappat i en solstol eller ägnat mig åt ogräsrensning (någon borde verkligen göra en rejäl insats i våra rabatter – finns det några frivilliga?).

Det är liksom för varmt för promenader och städning och andra aktiviteter. Dagar som den här saknar jag verkligen en bil och ett körkort, för visst hade det varit trevligare att åka till en sjö några timmar. Men, men… I morgon kanske vi smäller upp den stora poolen vi köpte förra året. Den är så stor (2,5 m i diameter) att Alex kan plaska runt och öva simning lite och jag får också plats. Och sen är Riddaren ledig lördag-onsdag och då kan vi åka till en badsjö om vädret håller i sig. 🙂

Till sist ett par favvokort på Alex som jag snubblade över när jag rensade i bildmappar igår kväll.

Etiketter: ,

Kommentera

