Semesterkoma


De senaste dagarna har verkligen innehållit minimalt med aktiviteter. Jag. är. Så. Trött. Orkar fixa mat med möda, men allt annat känns typ lätt oöverstigligt. Vill bara ligga i en solstol och lapa sol känns det som. Det är nog tur att Riddaren jobbat sin sista natt nu och är ledig fram tills på torsdag. Det brukar bli lite mer fart när vi båda är lediga. Förhoppningsvis ska vi hinna med ett besök på Kolmårdens djurpark och fixa färdigt köket på dessa dagar. Jag borde skaffa mig en tjockisbikini/-baddräkt också om det nu blir fint väder så man kan åka till en badstrand. Suck, suck. Detta är det värsta med att ha förvandlats till en tjockis. Badstrandsångest och urvuxna badkläder. 😦

Igår lyckades jag tydligen bränna mig i solen (så uppenbarligen fick jag ligga mer än tillräckligt länge i en solstol). Jag glömde klantigt nog smörja in mig vilket ofelbart förvandlade mig till en kräfta på kvällen. Så idag ska jag hålla mig undan solen så gott det går. Borde rensa ogräs och det kan man ju göra utan att utsätta framsidan för sol. 🙂 Borde släpa med mig sonen på en promenad också. Både han och jag behöver bättra på konditionen.

Kommentera

