Med risk för att bli tjatig


Men de är ju så sööööööööta!!!! 🙂


Ost är tydligen gott!


”Hallå! Har du mer ost?”

Etiketter: ,

5 svar to “Med risk för att bli tjatig”

  1. illika Says:

    Jättesöta! Ha gärna en skål vatten framme och ge dem köttfärs. Ost är nog ingen fara men de är laktosintoleranta mot i alla fall mjölk, men tycker det är gott, så det ska man absolut inte ge dem. Köttfärs är bra mat!

    Förresten, jag tycker mig minnas att du nämnde Vimmerby för några dagar sen. Vi var där och semestrade för ett par veckor sen, och jag måste rekommendera Virum Älgpark. Man får mata älgarna från vagnar, klappa dem och pussa dem. Det är en upplevelse!

    • illika Says:

      Kattmat funkar också, kanske är billigare?

    • Petra Says:

      Jag läste om det där med deras laktosintolerans och hårdost innehåller ingen laktos och ska gå bra. Kan testa köttfärs (rå alltså?) nån dag. VI har satt ut vatten också, men det har de inte varit intresserade av. Jag tror de dricker hos grannarna. 🙂

      Jag såg dina älgkort på FB. 🙂 Känner väl spontant att njaaa? 😉 Jag är ju dessutom allergisk mot alla pälsdjur så det kändes som man (du) kom VÄL nära. 😀

      • illika Says:

        Dåså, hårdost och rå köttfärs låter som bra igelkottmat. 🙂
        Man måste inte pussa på dem, bonden frågade om jag ville, men allergier gör det svårt såklart, det tänkte jag inte på. Man kan iofs sitta på taket också och låta bli att mata, kanske bättre avstånd?

      • Petra Says:

        Ska absolut överväga det! Tack för tipset! 🙂

Kommentera

