Den stora elektronikdöden


Men alltså, är det inte konstigt hur elektronik alltid går sönder i stim?

Först lackade jag ur fullständigt på att kontakten till elvispen var helt skev och inte gick att få i uttaget med mindre än all kraft och lite våld, så vi köpte en ny (den gamla har hänt med i över 20 år så…).

Sen dog våffeljärnet (det verkar inte bli varmt nog och våfflorna klibbar fast och går inte att få loss och det som lossnar är degigt och äckligt).

Nån dag senare dog mitt teleobjektiv, så då fick vi beställa ett nytt (somligt kan man faktiskt inte leva utan).

Idag var det fotbadets tur. Det har vi använt helt tre gånger sedan Riddaren fick det i februari. Nu funkar bara bubbelfunktionen på ena sidan. Dessutom verkar reglaget till termostatet trasigt för man får antingen kokhett vatten eller inte uppvärmt alls. Det blir ju jättekul att skicka tillbaka det (köpt via nätet).

Det är dessutom inte jättelänge sedan min Shiatsu-ryggmassagedyna (som jag fick i julklapp) pajade och vi fick skicka tillbaka den och få en ny.

Nu undrar jag bara vad som står på tur härnäst?

Kommentera

