Fira förlovningsdag


Juli fortsätter leverera strålande sol och värme. Idag har Alex och jag hängt i trädgården större delen av dagen. Jag har pysslat lite med rabatterna och odlingarna, och nu på kvällen dragit fram slangen och vattnat (det är torrt nu). Alex har badat och lekt i sandlådan.


Slängde iväg ett par kort på framsidan när jag ändå var där för att vattna. Stockrosorna är i alla fall fina!


Sorgligt eftersatt rabatt. Kanske får vi ordning på den nästa år (säger jag varje sommar)?

Och på eftermiddagen bakade jag en Pinocchiotårta med marängtäcke, vaniljvisp och banan som fyllning och grädde och jordgubbar ovanpå. Riddaren och jag firar nämligen elvaårig förlovningsdag idag och varför inte fira med en go´fika när maken kom hem tänkte jag. Och det blev riktigt gott faktiskt! Och uppskattat. 🙂

Alex, kraken, avslutade dagen med ännu en oförklarlig omgång diarré. Han får det ibland, utan att vi riktigt kan komma på vad det beror på. Sprang på toa tre gånger efter middagen, men var lika glad för det, lilla gubben. Hoppas det rättat till sig tills i morgon.

Nu ska jag tillbringa ännu en ensam kväll framför en film. Sniff! Grabbarna lägger sig tidigt dessa dagar i och med att Riddaren ska upp 04.30.

Etiketter: , ,

Kommentera

