Altanbygge (favorit i repris)


Gåta: Hur lång tid tar det att bygga en altan?

Svar: Lika lång tid som Petra har semester.

Hur jag vet det? Jo, för förra året byggde grannarna en altan ca 10-15 meter från vår trädgård och det tog heeela min semester och det kändes som att vistas på en byggarbetsplats när man dristade sig ut i trädgården.

Uppenbarligen blev dessa grannars grannar avundsjuka på deras nya fina altan för nu har de börjat bygga en egen altan. Denna byggs nu ca 15-20 meter från vår trädgård och det byggs exakt varje dag. Det hamras och sågas och skruvdragaren går varm.

Och jo, det är klart att man får bygga en altan om man vill. Och ska man bo i ett villaområde får man tåla sånt. Jag veeeeet! Men det hindrar mig inte från att börja bli liiiite trött på allt oväsen. I synnerhet som det även byggs helt nya hus längre bort och därifrån låter det också en del. Plus allt annat ”normalt” oväsen i form av gräsklippare, kanttrimrar, badande och skrikande barn o s v.

Det är synd att jag inte tycker om landet och är alldeles för mörkrädd för att bo så. Annars hade tystnaden i ett ensamt hus på landet nånstans lockat lite. 😉

Etiketter:

Kommentera

