Lazy days


Jag garvar ihjäl mig åt SMHI alltså! Häromdagen påstod det att det skulle regna här från 11.00 till dagen efter nån gång. Skurar visserligen, men när klockan var 11.00 fanns inte ett regnmoln i sikte och det enda regn som kom var 10 droppar på seneftermiddagen. Idag var det strålande sol hela förmiddagen enligt SMHI, medan det i själva verket var mestadels molnigt. På eftermiddagen, när det skulle vara halvklart gassade solen envist. 🙂 Med tanke på att SMHI ligger här i stan kan jag inte låta bli att undra om de inte har fönster, de däringa meteorologerna. Annars kunde de väl titta ut och justera sina prognoser? 😉

Hur som helst. Idag har Alex och jag ägnat förmiddagen åt att rensa på hans rum och fixa en kartong med saker som ska upp på vinden. och en påse med saker som ska ges bort. Ja, efter att jag först sovit som en gris till 09.30 (!!!!). När hände det senast? Men min snälla, nattarbetande, Riddare satte på Barnkanalen när Alex vaknade så jag fick ostörd sovmorgon. Ljuvligt!

På eftermiddagen badade grabbarna i poolen och efter fikat gick vi en promenad. Vi gick genom grannvillakvarteren och upp i skogen. Där hade vi springtävling ända tills Alex stöp på näsan. Det är ju det där med att han glömmer att se sig för och att han blir trött i fötterna och lite allmänt snubblig… Men det gick bra. Ett skrubbsår på knäet bara. Inget som inte en stunds bärande i famnen av pappa kunde bota.


Pappamys efter vurpan.


Plockar ett sädesstrå i åkern (som nu är sått i vår rabatt…Ähum!)

Det var trötta ben som vände hemåt. Jag har en envis smärta i höftböjaren (mitt inne i skinkorna) och lika ont på ovansidan av högerfoten där man böjer framfoten. Jag blir stel som en 80-åring och det är allmänt skittrist. Alex hade ont i fötterna och Riddaren likaså (men så står han också nästan hela sina arbetspass).


Någon piggnade till när vi mötte en kelen katt.

Resten av dagen har gått åt till lite trädgårdsarbete (med betoning på lite), lite städning och allmänt plock och matfixande. Nu väntar en film och en kopp te i min ensamhet (Riddaren jobbar natt).

Etiketter: ,

Kommentera

