10-årig bröllopsdag


Time flies when you’re having fun heter det ju. Och vips så har det visst gått 10 år sedan föregående inlägg skrevs. 😉

Så igår firade vi 10-årig bröllopsdag. Vi tänkte från början gå ut och äta på restaurang, men efter att Alex och jag nästan fått värmeslag av att försöka göra nåt (vi åkte in till stan och lånade nya böcker, köpte nya trädgårdstofflor till honom, fikade och gick till en stekhet lekplats) kändes det inte så lockande att på nytt sätta sig på en stekhet buss. Så efter ett tags funderande bestämde vi oss för att strunta i det. Vi nöjde oss med att äta Pinocchiotårta med jordgubbar och banan till fikat och pannkakor till middag (ja, ibland får man taga vad man haver helt enkelt). 😉

Jag fick 20 vackra rosor av min man och man kan väl säga att han fick tårtan (?) av mig då. 😉

Och på kvällen, när Alex somnat, delade vi på en halvflaska Bollinger champagne. Det fick liksom räcka så. Den här hettan tar livet av mig snart. Det går ju inte att sova längre än till runt 06.00. Sen är det för varmt. Och jag fixar inte att ha fläkten igång för ljudet stör mig. Har jag öronproppar kan jag inte sova för det. Får ont i öronen och känner mig helt ”instängd”. Nu längtar jag ihjäl mig efter sämre väder, hur hemskt det än kan låta!

Igår trodde jag nästan att det var svalka på väg. Det kom en störtskur på eftermiddag (10 mm på en halvtimme). Första regnet på säkert över en månad. Men det enda som hände var att solen kom fram igen och ökenhettan förvandlades till tropisk hetta. Det var så fuktigt att tapeterna bubblade sig, trägolvet var helt fuktigt och lakanen kändes som när jag var på Bali i regntider. 🙂 Gräsligt!

Etiketter: ,

2 svar to “10-årig bröllopsdag”

  1. Mossfolk Says:

    Grattis lite i efterskott!

Kommentera

